Continuïteit & Robuustheid – Jaarverslag 2022

Door Admin
14 juli 2023

Beste lezer,

Namens CHILL presenteer ik u graag het jaarverslag 2022: het laatste van de afgelopen financieringsperiode 2019 – 2022, en ook het laatste dat ik als managing director van CHILL met u mag delen, nu ik het stokje deze zomer ga doorgeven aan mijn opvolger Dave Beijer.

We hebben gekozen voor een opzet en lay-out die afwijkt van de vorige edities, met een tijdlijn als rode draad om duidelijk te maken hoe de rijkdom aan activiteiten in 2022 is geweest; een enorme evolutie sinds de tijd vóór 2019, toen CHILL zich 100% focuste op lab-innovaties. We hopen dat deze manier van verslaglegging u bevalt. We horen het graag, ook als dat niet zo is.

Minstens zo belangrijk zijn de inhoud en de stappen die CHILL in 2022 heeft gezet: die gaan gestaag naar een betere positionering en groeiende relevantie voor het Chemelot-Campus-ecosysteem, de Chemelotbedrijven, maar ook daarbuiten.

We hopen in 2022 een basis te hebben gelegd voor continuïteit en robuustheid, ook in tijden van inflatie en energiecrisis, zodat CHILL tegen een stootje kan en maximale return geeft op de investering van onze stakeholders. Deze basis bestaat uit groei in omzet en aantal vaste businesspartners, nieuwe financieringsafspraken voor de periode 2023 – 2026 en de langjarige intenties van Chemelotbedrijven, onderwijsinstellingen en de Provincie Limburg om CHILL te blijven steunen. Maar ook uit de komst van geïnteresseerde nieuwe co-financierders en de “boom” aan subsidieprojecten, zoals Nationaal Groeifonds en Just Transition Fund, die zijn aangezet in 2022 en verbinding creëren op en rond het ecosysteem van de Chemelot Circular Hub.

Het blijft een uitdaging om een goede balans te vinden tussen de belangen van het onderwijs en het bedrijfsleven, maar deze overtuiging hebben ze in gemeen: toegang tot voldoende opgeleid talent is noodzakelijk. Aan CHILL de taak om daar nieuwe stappen in te zetten.

Ik wens u veel leesgenot en dank u namens CHILL voor het gestelde vertrouwen in de voorbije jaren.

Luc Lanclus – Managing Director

Klik op de afbeelding om het jaarverslag te lezen.

image001 1

You cannot copy content of this page